Bedrijf verhuist 1279 km voor één week

Geen klant die het merkt!

Je bedrijf, inclusief medewerkers, voor één week verplaatsen naar het buitenland. “Omdat het kan.” Zakelijk telecomaanbieder Voys uit Groningen brengt het ambitieuze project van 1 t/m 8 oktober ten uitvoer. Het bedrijf dat VoIP-telefonie levert voor de zakelijke markt en zelf volledig ‘in de cloud’ werkt, is - in de voor het bedrijf drukste maand van het jaar - vanaf vliegveld Eelde naar het Spaanse Girona vertrokken. 34 mensen werken er een week lang in een speciaal daarvoor ingericht huis.

Locatie-onafhankelijk

Met de tijdelijke verhuizing laat Voys zien dat je met de telefonieoplossing van het bedrijf overal ter wereld kunt werken. Het project is met name een uitdaging, doordat oktober doorgaans de drukste maand van het jaar is voor Voys. De meeste klanten worden in deze periode aangesloten. Gaat er iets mis, dan is dat cruciaal voor de reputatie van het bedrijf. Voys is gedurende de werkvakantie bereikbaar op haar 050-nummers, waardoor klanten niets merken van de verhuizing. De medewerkers werken met elkaar in de patio van het tijdelijke kantoor, aan het zwembad en op het terras.

Internetkwaliteit

Dat een bedrijf met zoveel medewerkers haar activiteiten voor een week naar het buitenland is een unieke uitdaging. Het project staat of valt met de internetverbinding: de (kwaliteit van de) telefonie is afhankelijk van de kwaliteit van het internet. Updates over het project, avonturen en ervaringen zijn te lezen eenweekwerkeninhetbuitenland.nl en via Twitter op @WorkWeekTweets.