Telecomprovider Voys verhuist één week naar Spanje

Niemand die iets merkt

Je bedrijf, inclusief medewerkers, voor één week verplaatsen naar het buitenland. Zakelijk telecomprovider Voys uit Groningen brengt het ambitieuze project van 1 t/m 8 oktober ten uitvoer. Het bedrijf dat VoIP-telefonie levert voor de zakelijke markt en zelf volledig ‘in de cloud’ werkt, vertrekt aanstaande woensdag vanaf vliegveld Eelde naar het Spaanse Girona. 34 mensen werken er een week lang in een speciaal daarvoor ingericht huis. De avonturen van het bedrijf zijn te volgen via www.eenweekwerkeninhetbuitenland.nl en via @workweektweets

Je bedrijf, inclusief medewerkers, voor één week verplaatsen naar het buitenland. Zakelijk telecomprovider Voys uit Groningen brengt het ambitieuze project van 1 t/m 8 oktober ten uitvoer. Het bedrijf dat VoIP-telefonie levert voor de zakelijke markt en zelf volledig ‘in de cloud’ werkt, vertrekt aanstaande woensdag vanaf vliegveld Eelde naar het Spaanse Girona. 34 mensen werken er een week lang in een speciaal daarvoor ingericht huis.Je bedrijf, inclusief medewerkers, voor één week verplaatsen naar het buitenland. Zakelijk telecomprovider Voys uit Groningen brengt het ambitieuze project van 1 t/m 8 oktober ten uitvoer. Het bedrijf dat VoIP-telefonie levert voor de zakelijke markt en zelf volledig ‘in de cloud’ werkt, vertrok vorige week woensdag vanaf vliegveld Eelde naar het Spaanse Girona. 34 mensen werkten er een week lang in een speciaal daarvoor ingericht huis.

Locatie-onafhankelijk

Met de tijdelijke verhuizing laat Voys zien dat je met de telefonieoplossing van het bedrijf overal ter wereld kunt werken. Het project is met name een uitdaging, doordat oktober doorgaans de drukste maand van het jaar is voor Voys. De meeste klanten worden in deze periode aangesloten. Het bedrijf is gedurende de werkvakantie bereikbaar op haar 050-nummers, waardoor klanten niets merkten van de verhuizing.

Internetkwaliteit

Dat een bedrijf met zoveel medewerkers haar activiteiten voor een week naar het buitenland is een unieke uitdaging. Het project staat of valt met de internetverbinding: de (kwaliteit van de) telefonie is afhankelijk van de kwaliteit van het internet. Het enige dat de medewerkers bij aankomst hoeven te doen, is een internetkabel in hun telefoon pluggen.

Voys model
Voys is de laatste tijd vaak in het nieuws vanwege haar unieke organisatiemodel. Dit zogeheten Voys model kent geen management en geen functies. Een organisatiemodel waarin mensen zich maximaal kunnen ontplooien en daarmee optimaal bijdragen aan het bedrijf. ‘Leuk werk hebben’ is daarbij de belangrijkste kernwaarde en het project om een week in het buitenland te werken past goed in deze kernwaarde. Vanuit de gedachte dat mensen zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen voor hun taken en niet direct gestuurd hoeven worden, vervullen medewerkers dan ook een rol in plaats van een functie. Meer over het Voys model is te vinden op http://www.voys.nl/over-voys/het-voys-model