Uitbellen met een zakelijk nummer via een app op je smartphone

Voys lanceert nieuwe app

20 MEI 2014, GRONINGEN
Zakelijk telecomprovider Voys lanceert een applicatie die het mogelijk maakt om uit te bellen met een zakelijk nummer via je smartphone. Klanten van de provider kunnen de app, die beschikbaar is voor zowel iOS als Android, gratis downloaden in de App Store en Play Store. Voys geeft ondernemers daarmee de vrijheid om locatie-onafhankelijk te werken. De cloud telefonie provider uit Groningen is voortdurend op zoek naar manieren om haar klanten keuze en onafhankelijkheid te bieden. De nieuwe applicatie is dan ook zeer geschikt voor ondernemers die veel onderweg zijn of vanuit huis werken. Wanneer een ondernemer gebruik maakt van de applicatie via de smartphone, ziet de gebelde klant het telefoonnummer van het bedrijf in het scherm verschijnen in plaats van het mobiele (privé)nummer van de medewerker of eigenaar. Door de koppeling met het zakelijke nummer van de ondernemer zijn alle gevoerde gesprekken inzichtelijk, óók die gesprekken die met het vaste toestel zijn gevoerd. Declaraties van mobiel verkeer behoren daarmee tot het verleden, aangezien alle gesprekken worden gefactureerd via het zakelijke account. Bovendien is het mogelijk om de contactenlijst van de smartphone te importeren en te gebruiken. De applicatie is ook voor de klanten van de Zuid-Afrikaanse vestiging van Voys een uitkomst. Het is relatief eenvoudig om een zakelijk nummer aan te vragen en te gebruiken, doordat de kosten laag zijn en een telefoonnummer binnen vijf minuten actief kan zijn. Een Zuid-Afrikaanse start-up kan met de diensten van Voys direct bereikbaar zijn, ook als er geen kabelinternet in het gebied aanwezig is. Volgens Voys is bellen over 4G in combinatie met een telefooncentrale in de cloud de toekomst van zakelijke telefonie. De volgende versie van de app zal dan ook bellen via 4G ondersteunen. Voys geeft de applicatie onder open source licentie vrij via GitHub (http://www.github.com/voipgrid). Een ieder heeft daarmee vrij toegang tot de broncode van de app, waardoor het mogelijk is om mee te helpen met de doorontwikkeling ervan.

Voys is één van de grootste zakelijke operators op het gebied van (hosted) VoIP telefonie. Voys gelooft dat telefonie anders en beter kan; dat bedrijven meer mogen verwachten van hun telefonie en de vrijheid moeten krijgen om diensten per dag aan te vragen en op te zeggen. Bedrijven optimaal bereikbaar maken en kosten besparen, dát is onze missie.

De provider heeft in de afgelopen jaren diverse prijzen gewonnen voor de manier van werken en voor de groei die ze doormaken (www.voys.nl/over-voys/prijzenkast).

Noot voor de redactie

Uiteraard bent u vrij om het persbericht te redigeren en aan te passen naar uw wensen en journalistieke standaarden.