Digitale bevrijdingsdag: bevrijd je digitale zelf op 6 augustus

Groningen - 30 juli - Op 6 augustus is het digitale bevrijdingsdag. Deze speciale dag is in het leven geroepen omdat het tijd is om een stukje van onze digitale vrijheid terug te winnen. Dit doen we door in ieder geval één privacyschendende tool te vervangen met een privacyvriendelijk alternatief.

Op 6 augustus 1991 verscheen de eerste webpagina op het wereldwijde web. Toentertijd wisten we nog niet hoe immens groot de impact van het internet zou zijn. Er kwamen mooie dingen uit voort: communicatie werd eenvoudiger, informatie toegankelijker en de wereld daarmee kleiner. Nu, 27 jaar later, weten we dat het internet ook nadelen heeft. Het wordt langzamerhand duidelijk dat er ontzettend veel gegevens van ons worden verzameld en dit is een bedreiging voor onze privacy.

Daarom is er digitale bevrijdingsdag. Deze dag dient ervoor om zoveel mogelijk mensen te mobiliseren om in ieder geval één privacyschendende tool te vervangen met een privacyvriendelijk alternatief. Doe mee op www.digitalebevrijdingsdag.nl.

** Noot voor de redactie, niet voor publicatie*

Digitale bevrijdingsdag is een belangeloos initiatief dat weliswaar is ontstaan bij Voys, maar volledig losstaat van het bedrijf. Het enige belang is dat we privacyvriendelijke bedrijven een hart onder de riem willen steken. Gelieve daarom het bedrijf Voys niet te noemen.

We zijn uiteraard beschikbaar voor het verschaffen van informatie over het initiatief. Neem hiervoor contact op met:

Lydia de Jong

Voys